#SAMENZAANS voor ‘nieuw geluk’ Zaanstreek

Met een film waarin onder andere burgemeester van Zaanstad Jan Hamming en de bekende Zaankanters Juvat Westendorp en Wolter Kroes figureren, trapt vrijdag 29 mei aanstaande de campagne #SAMENZAANS af. De film gaat vrijdag om 17.00 uur op de facebookpagina van Marketing Zaanstreek (@Zaans.nl) in première. De campagne roept Zaankanters op hun trots op de streek te laten zien en samen te investeren in de toekomst van de Zaanstreek door in eigen streek te kopen, ontdekken en bezoeken. 

#SAMENZAANS is een initiatief van Stichting Marketing Zaanstreek in samenwerking met haar culturele en toeristische partners en vertegenwoordigers van de Zaanse horeca en winkeliers. Anneke Wijdogen-Vis, directeur Marketing Zaanstreek: “De Corona-crisis treft ons, net als heel Nederland en de hele wereld, hard. Maar bij de pakken neerzitten, past de Zaankanter niet. Met deze campagne roepen we Zaankanters op hun energie, tijd en geld komende periode bewust in eigen streek te investeren.”

Wijdogen-Vis: “De film heeft als rode draad een gedicht van Frans Reichardt waarin wordt gesproken van ‘nieuw geluk maken’. Onze historie laat zien dat wij Zaankanters over een sterk aanpassingsvermogen beschikken. In de Zaanstreek zag men kansen, die resulteerden in het eerste industriegebied van Europa. Zaans doek en papier verwierven faam over de hele wereld. Onze overstap van wind naar stoom maakte ons tot ‘Provisiekast van Nederland’. En de ondernemers van nu combineren de makers-mentaliteit die ons eigen is met moderne technologie. Zaankanters zijn makers. Ook na deze Corona-crisis kunnen we ‘nieuw geluk’ maken, door samen achter de Zaanstreek te staan.”

#SAMENZAANS Poster
Op zaans.nl/samenzaans kan men vanaf vrijdag een #SAMENZAANS poster downloaden. Vanuit de campagne wordt opgeroepen deze poster achter het raam te hangen om zo uw steun aan de Zaanstreek te laten zien.